Social Media Marketing

Z mediów społecznościowych korzysta już ponad 2 miliardy użytkowników internetu. Liczba ta będzie stale rosnąć, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Na szczycie listy najpopularniejszych mediów społecznościowych znajduje się oczywiście Facebook, jednak tuż za nim plasuje się chociażby YouTube, Instagram czy LinkedIn. Social media stają się więc świetnym narzędziem do prowadzenia działań marketingu internetowego. Za ich pośrednictwem można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców czy poszczególnych grup docelowych, osiągając cele marketingowe. To właśnie działania z wykorzystaniem jednego lub więcej kanałów social media, które służą promocji marki lub zbudowaniu wokół niej społeczności w określonym celu, nazywamy social media marketingiem.

W jakim celu prowadzone są kampanie w social mediach?

Celem prowadzenia kampanii marketingowej w mediach społecznościowych jest m.in.: budowanie świadomości marki, kształtowanie jej wizerunku czy zwiększenie lojalności klientów. Jeśli Twoja firma jest mało popularna w sieci albo dopiero zaczynasz jej promocję w sieci, to właśnie media społecznościowe są do tego dobrym narzędziem. Po określeniu grupy docelowej, możemy łatwo do niej trafić. Wystarczy ustalić czynniki demograficzne, zainteresowania, lokalizację odbiorców przekazów reklamowych. Dodatkowo celem działań chociażby na Facebooku może być również potrzeba informacji zwrotnej. Podczas wprowadzania do oferty nowych produktów czy usług, to z mediów społecznościowych możemy się dowiedzieć, co na ich temat myślą potencjalni klienci. Zachęta do interakcji sprawi także, że bierni klienci, którzy przestali się już interesować Twoją ofertą, odświeżą swoje zainteresowanie. Jeszcze inny przypadek, w który przyda Ci się kampania w mediach społecznościowych, to zwiększenie ruchu na stronie www, do której mogą odsyłać posty. Nie zapominajmy też o wzroście sprzedaży. Marketing w social media jest polecany szczególnie dla sklepów internetowych. To w nich można promować produkty i zamieszczać linki przekierowujące bezpośrednio do zakupu.

Jak przebiegają kampanie w social media?

Podstawą, aby mówić o działaniach marketingowych w social mediach, jest oczywiście konto firmy. To na nim powinny być publikowane regularnie posty, które będą angażowały użytkowników. Mogą się w nich pojawiać linki do artykułów blogowych czy produktów w sklepie online. Posty, które chcemy dodatkowo wyróżnić albo trafić za ich pomocą do szerokiego grona odbiorców, możemy promować. To Ty ustalasz kwotę promocji, więc nie naraża ona Twojego budżetu. Takie posty na pewno sam obserwujesz, bo pojawiają się one użytkownikom jako „sponsorowane”.

Media społecznościowe są także świetnym miejscem do prowadzenia działań marketingu szeptanego. Przeglądając grupy dyskusyjne czy tematyczne, można się w nich udzielać, polecając usługi czy produkty firmy. W ten sposób, w naturalny sposób, prowadzona jest kampania reklamowa. Taka kampania jest także świetnym rozwiązaniem, kiedy wizerunek firmy uległ z jakiegoś powodu pogorszeniu i potrzebna jest odbudowa dobrych relacji z klientami.

Korzyści marketingu w mediach społecznościowych:

– duży zasięg,

– większy ruch i aktywność na stronie www,

– wzrost sprzedaży w sklepie online,

– dialog z klientami,

– możliwość prowadzenia interakcji w czasie rzeczywistym,

– kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy,

– pozyskiwanie nowych klientów,

– tworzenie więzi z obecnymi klientami,

– koszty kampanii indywidualnie dopasowane do budżetu,

– narzędzia analityczne monitorujące efekty.

Nie wiesz, czy kampania w social media jest Ci potrzebna? Pomożemy Ci określić Twoje potrzeby, cele biznesowe oraz Twoją grupę docelową. Wybierz firmę, która przeprowadzi dla Ciebie skuteczną kampanię promocyjną w mediach społecznościowych, maksymalnie korzystną dla Twojej firmy!