Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony polega na wielu działaniach, które w rezultacie mają zapewnić jej możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Aby jednak tak się stało, strona powinna najpierw przejść audyt SEO, a następnie ewentualną optymalizację. Tylko wychwycenie jej błędów i braków oraz ich poprawa czy uzupełnienie zagwarantuje, że wysiłki wkładane w pozycjonowanie witryny będą skuteczne. Które z nich wchodzą w skład pozycjonowania strony internetowej?

Analiza słów kluczowych i konkurencji

To słowa kluczowe pomagają za pomocą wyszukiwarki znaleźć Twoją stronę w sieci. Na samym początku trzeba je więc trafnie określić. W znalezieniu odpowiednich dla strony fraz mogą pomóc narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych lub też sama wyszukiwarka Google, która stosuje odpowiednie podpowiedzi. Nasi specjaliści sprawdzają również rynek konkurencji. Analizujemy działania Twojej konkurencji i używane przez nią słowa kluczowe, które pomogą Ci pozyskać klientów w branży.

Wprowadzanie wartościowych treści

Tutaj ważny jest zarówno copywriting, jak i content marketing. Na Twojej stronie muszą pojawić się unikatowe treści, objaśniające profil działalności firmy oraz jej ofertę. W tych treściach umieszczane są właśnie słowa kluczowe oraz linki, o których przeczytasz w następnym akapicie. Na każdej podstronie powinny znajdować się wartościowe treści, stworzone na potrzeby firmy i klientów, którzy trafią na stronę. Dodatkowo najlepszym wsparciem dla pozycjonowania jest właśnie content marketing. Blogi firmowe, poradniki czy ciekawe informacje zamieszczane na stronach podnoszą jej wyniki w wyszukiwarce. Stały, wysokiej jakości content sprawia, że Google cały czas indeksuje na stronie nowe treści.

Istotne są także działania marketingu treści poza witryną – artykuły sponsorowane, wpisy na forach, komentarze, działalność w mediach społecznościowych. Wszystkie treści, które związane są z witryną czy bezpośrednio do niej odnoszą, zapewniają jej wzrost pozycji w Google.

Budowanie bazy linków

Tak samo jak w przypadku treści, jakość linków jest bardzo ważna. Chodzi zarówno o linki wewnętrzne, jak i linki zewnętrzne. Linki wewnętrzne to linki do innych treści na Twojej stronie. Dla przykładu, kiedy w artykule na blogu znajduje się link do produktów w ofercie. Linki zewnętrzne są nieco trudniejsze do pozyskania, bo prowadzą do Twojej strony z innych źródeł. Najczęściej pozyskujemy je w naturalny sposób korzystając z forów, katalogów branżowych, a także stron zapleczowych, stworzonych na cele pozycjonowania. Wszystkie z nich są bezpieczne i budują zaufanie wyszukiwarki, tak samo jak wartościowy content.

Rodzaje pozycjonowania

Oferujemy nie tylko pozycjonowanie na frazy ogólne, ale też pozycjonowanie szerokie, które polega na tworzeniu unikalnych, wielowyrazowych fraz, odnoszących się do produktów czy usług (tzw. long tail). Taki rodzaj pozycjonowania jest szczególnie polecany dla sklepów internetowych, których produkty łatwiej wówczas odnaleźć w internecie. Poza tym specjalizujemy się w pozycjonowaniu lokalnym, skupionym na wypromowaniu firmy w danym regionie, województwie, mieście, a nawet dzielnicy. Nie wiesz, który rodzaj pozycjonowania będzie najlepszy dla Ciebie? Chętnie pomożemy!

Sama strona nie wystarczy, aby Twoja firma stała się popularna w sieci. Jeśli jesteś zainteresowany wysoką pozycją w Google, która przełoży się na większą sprzedaż towarów i usług – skontaktuj się z nami!