Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads to najlepsze rozwiązanie reklamowe, które pozwala dotrzeć do szerokiej oraz konkretnej grupy odbiorców

Marketing internetowy polega nie tylko na pozycjonowaniu stron, ale też zamieszczaniu reklam w wyszukiwarce, na stronach www czy w mediach społecznościowych. Płatne wyniki wyszukiwania zwiększają ruch na stronie i doprowadzają do niej potencjalnych klientów, stricte zainteresowanych ofertą. Google Ads (dawniej AdWords) to największy na świecie system reklamowy, który wyświetla reklamy w wynikach wyszukiwania, jak i na stronach www, należących do sieci reklamowej Google. Co ważne, kampanie reklamowe Google działają na zasadzie PPC (Pay Per Click), czyli metodzie płatności tylko za kliknięcia w reklamę. To bardzo wygodna opcja, ponieważ na kampanię Ads może zostać przeznaczony dowolny budżet. Po jego wyczerpaniu reklamy po prostu wygasają.

Najczęściej wykorzystywane typy reklam AdWords

Reklamy oferowane przez system Google można podzielić na tekstowe, graficzne oraz reklamy video. Często stanowią one ich połączenie np.: grafika z tekstem. Najpopularniejsze są linki sponsorowane, z którymi na co dzień wszyscy spotykamy się w wyszukiwarce Google. To odnośniki do strony, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, towarzyszy im krótki tekst, zachęcający do kliknięcia w ofertę. To elastyczna forma reklamy Google Ads, której skuteczność można bardzo łatwo zmierzyć i określić tym samym efektywność kampanii. Dla reklam są ustalane konkretne frazy, na jakie pojawią się linki sponsorowane. Możemy więc być pewni, że trafią wprost do grupy docelowej. Coraz częściej mamy również do czynienia z reklamą graficzną w wyszukiwarce tzw.: Google Shopping. Po wpisaniu danej frazy w Google, w wynikach pojawiają się produkty w sklepach internetowych, ich cena oraz nazwa sklepu. Po kliknięciu przenoszą one bezpośrednio do strony zakupowej.

Kolejną formą reklamową oferowaną w ramach kampanii Google Ads jest reklama w sieci reklamowej Google tzw. reklama display. Należy do niej ponad 2 mln witryn oraz aplikacji partnerskich Google. Reklama może mieć ona formę grafiki czy video, wraz z tekstem. Ma przyciągnąć uwagę odbiorców, więc powstają coraz atrakcyjniejsze formy tego typu reklam. Dzięki temu można za ich pośrednictwem trafić do różnych odbiorców.

I na koniec remarketing, dzięki któremu dotrzemy do klientów, którzy byli na naszej stronie, przeglądali ofertę lub nawet dodali produkty do koszyka, jednak go porzucili przed dokończeniem zakupów. To reklama, która śledzi potencjalnego klienta i przypomina mu o naszej ofercie. Często stanowi punkt obowiązkowy strategii reklamowej. Remarketing jest wysoce skuteczny i pozwala personalizować komunikaty reklamowe, aby można było trafić do konkretnej grupy odbiorców.

Zalety reklamy GoogleAds:

– pełna kontrola kosztów reklamy,

– mierzalność efektów,

– dotarcie dokładnie do grupy docelowej,

– precyzyjny wybór celów reklamy,

– szybkie efekty kampanii,

– różnorodne formaty reklam,

– możliwość nanoszenia zmian

– większa widoczność marki w sieci,

– dostępność reklamy dla różnych urządzeń,

– wsparcie dla pozycjonowania.

Szukasz sposobu na promocję swojej oferty w sieci, który będzie ściśle dopasowany do Twoich potrzeb? Chcesz zwiększyć ruch na stronie czy sprzedaż w sklepie internetowym? Kampania Google Ads jest właśnie dla Ciebie. To Ty decydujesz o budżecie na reklamę i jej formie. Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją, chętnie poprowadzimy kampanię Google Ads dla Twojej strony www czy sklepu online.