Identyfikacja wizualna

Odpowiednio przygotowana pozwala na lepsze rozpoznawanie marki oraz stworzenie nowego brand'u.

Identyfikacja wizualna jest obecnie bardzo ważna. Kształtuje wizerunek firmy, pozwala jej się wyróżnić pośród konkurencji. To dlatego tak dużą wagę przywiązuje się obecnie do kolorystyki, logo, jak i innych elementów identyfikacji firmy, które są projektowane i drukowane, by zadbać o jej odpowiednią reklamę i profesjonalny wizerunek. Identyfikacja wizualne to więc najprościej ujmując narzędzie, które służy do kreowania wizerunku firmy na rynku. To jej części składowe sprawiają, że Twój biznes zaczyna być rozpoznawalny. W dodatku kojarzony jest z konkretnymi symbolami, postaciami, kolorami, szatą graficzną. W ten sposób powstaje wizerunek firmy, jej tożsamość, budowana jest świadomość marki. W przyszłości sprawia ona, że klienci wybierają akurat Twoją ofertę, bo np.: gdzieś się spotkali z logo czy kolorami firmy, staje się ona dla nich wiarygodna i ufają, że akurat z jej usług warto skorzystać.

Jakie elementy wchodzą w skład identyfikacji wizualnej?

Do elementów budujących Twoją markę w sieci i poza nią można zaliczyć wizytówki, które stanowią podstawę do bezpośredniego promowania swoich usług. Wizytówki są skutecznym narzędziem, które pomaga w szybki sposób nawiązać z Tobą kontakt. Warto mieć je zawsze przy sobie, a już na pewno wymagane są podczas spotkań biznesowych, targów, promocji. Następnie konkretne usługi czy produkty przedstawia się na ulotkach, plakatach, w broszurach, na roll-upach. Ich najmocniejszą stroną jest właśnie ta wizualna, która ma przyciągnąć wzrok i budzić bezpośrednie skojarzenia z firmą, choćby poprzez użycie tych samych fontów czy kolorystyki, z którą jest utożsamiana. Tak samo papier firmowy pełni rolę nieodłącznego narzędzia do identyfikacji z marką, zwraca uwagę na firmę i buduje jej prestiż wśród klientów czy partnerów biznesowych. 

Bardzo ważne jest jednak, aby wszystkie te elementy były spójne. Zarówno materiały promocyjne, jak i reklamowe, by budować nie tylko jednolity, ale i silny wizerunek firmy, na której usługach można polegać. Najlepiej w tym celu skorzystać z usługi jednej firmy, która wykona wszystkie elementy identyfikacji wizualnej w takiej samej, nowoczesnej i przyciągającej wzrok odsłonie.

Nie tylko materiały do druku kształtują wizerunek

Jednak na wizerunek firmy składają się nie tylko elementy do druku. Pamiętaj, że jej postrzeganie przez klientów zależy również od strony www, która jest jej wirtualną wizytówką. Elementem identyfikacji wizualnej są poza tym zamieszczane w sieci reklamy, profile w mediach społecznościowych, tworzone infografiki, jak i wszystkie inne działania prowadzone w internecie. To sposób na komunikację z klientem, zareklamowanie i sprzedanie mu Twojej oferty. Jej budowanie staje się więc nie tyle potrzebne, co niezbędne. Silne marki są przecież rozpoznawane już po samym logo czy haśle przewodnim, nie należy ich nikomu przedstawiać. A im lepsza świadomość marki i bezpośrednie z nią skojarzenia, tym większe zyski dla firmy. To właśnie na nie przekłada się spójny, prawidłowo kształtowany wizerunek Twojego biznesu.

Szukasz firmy, która wykona wizytówki, ulotki, bannery? A może potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej, przyciągającej i zatrzymującej uwagę? W naszej agencji chętnie się tym zajmiemy! Zobacz, co jeszcze mamy w ofercie.