Audyt SEO

Audyt SEO pozwala na wykluczenie wszystkich błędów na stronie oraz lepsze jej dostosowanie do wyszukiwarek.

Audyt SEO to nic innego jak kompleksowa ocena działania strony internetowej. Ma ona na celu stworzenie dokumentu, w którym zawarte będą wszelkie dane i wytyczne, co do jej poprawy. To właśnie audyt poprzedza często oferowaną dla serwisów optymalizację, czyli przygotowanie strony do późniejszego jej pozycjonowania. Jest więc on pierwszym krokiem do tego, aby Twoja strona osiągnęła wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Jak wygląda profesjonalny audyt SEO?

Audyt SEO można podzielić na kilka części. Przez specjalistów oceniane są przede wszystkim: budowa strony internetowej, jej zawartość, a także konfiguracja z zewnętrznymi elementami. Wnikliwa analiza wszystkich z nich pomaga w przygotowaniu listy zmian, jakie powinny zostać wprowadzone w serwisie, aby stał się popularny w internecie, a firma zyskała na rozpoznawalności czy rozwinęła się w branży e-commerce.

Analiza techniczna strony

Pierwszym etapem audytu SEO jest właśnie analiza techniczna strony, która pozwala sprawdzić serwis pod kątem parametrów technicznych związanych z SEO. Wykrywane są w nim ewentualne błędy czy braki m.in.: w kodzie HTML strony, jej strukturze i nawigacji, poprawności adresów URL, zabezpieczeniach. Sprawdzona zostaje również historia strony, stan indeksowania i inne elementy.

Analiza zawartości

Nie od dziś wiadomo, że content, czyli treści strony są niezwykle ważne. Nie tylko dostarczają niezbędnych informacji na temat firmy, jej produktów i usług, ale też odpowiadają w dużej mierze za późniejszą pozycję serwisu w Google. Mała ilość treści, a zwłaszcza ich duplikat sprawiają, że wyszukiwarka traci zaufanie do strony i będzie ją spychać na niższą pozycję w rankingu. W tekstach powinny znaleźć się również słowa kluczowe, na które strona będzie pozycjonowana w przyszłości.

Dostępność dla internautów

Podczas audytu SEO strona jest również analizowana pod kątem dostępności. Przecież to internauci będą z niej korzystać, a od jej szybkiego i wygodnego przeglądania zależy, czy zostaną na niej na dłużej i wykonają pożądane czynności. Sprawdzana jest więc szybkość ładowania strony i poprawność działania na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy sieci coraz częściej przeglądają strony nie na komputerach, ale tabletach i smartfonach. Jej widok i funkcjonalności muszą więc zostać dostosowane do ekranów o różnej rozdzielczości.

Otoczenie strony w sieci

Na koniec warto sprawdzić, czy strona została poprawnie skonfigurowana z profilami w mediach społecznościowych, Google Maps czy wizytówką Google Moja Firma. Wówczas internauci będą mogli w wygodny sposób się pomiędzy nimi przemieszczać. Analizie poddawane są również linki wewnętrzne i zewnętrzne. Powinny to być linki wysokiej jakości, odsyłające do źródła powiązanego z witryną lub jej zawartością. Linkbuilding gra również bardzo ważna rolę w późniejszym pozycjonowaniu strony.

Jakie korzyści daje audyt SEO?

– wyeliminowanie błędów i braków na stronie,

– wykorzystanie pełnego jej potencjału,

– poprawa funkcjonalności serwisu w sieci,

–  szybsza i wygodniejsza obsługa,

– wyższa pozycja w wyszukiwarce Google.

Czy Twoja strona internetowa przeszła już audyt SEO? Jeśli nie, chętnie go dla Ciebie wykonamy. To pierwszy krok do jej wysokiej pozycji w Google oraz wzrostu popularności w sieci. Zapraszamy do kontaktu!